Kampanie promocyjne może przybrać interesującą formę imprezy masowej (marketingowego eventu). Jak pokazuje przykład Gdańska może być ona całkiem udana.
Gdańsk w przeciągu trzech ostatnich lat zorganizował 3 imprezy plenerowe w Warszawie pod hasłem "Kocham Gdańsk" Inicjatywa ta miała na celu przede wszystkim zintegrowanie środowiska gdańszczan na co dzień mieszkających i pracujących w stolicy oraz zaprezentowanie Gdańska, jako prężnego i rozwijającego się dynamicznie ośrodka. Pierwsza z cyklu imprez odbyła się w niedzielę 28 września 2003 r. na Placu Zamkowym w Warszawie. Elementy imprezy plenerowej: parada, wktórej uczestniczyły postacie - symbole Gdańska: Panienka z Okienka, Jan Heweliusz oraz króla mórz Neptuna w towarzystwie licznej świty: halabardników, mieszczan, szczudlarzy i orkiestr dętych. Pośród tego kolorowego orszaku - platforma, na której ustawiona będzie 3,5 metrowej wysokości bryła bursztynu.
udział znanych gdańszczan. Siedmioma odkrytymi limuzynami na Plac Zamkowy wjadą znani gdańszczanie, m.in.: Rudi Schubert, Jan Krzystof Bielecki, Krzysztof Kolberger, Dorota Stalińska, Roman Paszke, Krzysztof Skiba i Magda Kunicka-Paszkiewicz.
stoiska na któych można było zobaczyć między innymi proces obróbki bursztynu, przyjrzeć się pokazowi bicia monet, otrzymać prawdziwy kawałek bursztynu na szczęście, a także posmakować słynnej gdańskiej wódki Goldwasser.
partnerzy, sponsorzy: Grupa Lotos, ING Real Estate, Metro Group, Grupa Żywiec, Korporacja Ubezpieczeniowa FILAR, Gdańska Stocznia Remontowa, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, DFDS Seaways
Trzecia z cyklu imprez odbyła się w dniach 17 - 20 czerwca 2005 aż po raz trzeci akcja promocyjna Gdańska w Warszawie - "I love Gdańsk". Tym razem były to trzy dni Festiwalu Kultury Gdańska w Fabryce Trzciny, w czasie których między innymi nastąpiła prezentacja słynnego albumu "Był sobie Gdańsk" oraz wystapili: Tymański Yass Ensamble, Mikołaj Trzaska oraz Leszek Możdżer Solo
Na podstawie: www.gdansk.pl |