Dobre praktyki 
Marketing terytorialny > Promocja > Komunikacja marketingowa samorządów

Serwis jest własnością Śląskiego Związku Gmin i Powiatów.
 
Start arrow e-biblioteka arrow Marketing, promocja arrow Hasła reklamowe
 
 
 
  :: Main Menu
Menu serwisu
Start
O stronie...
Baza dobrych praktyk
e-biblioteka
Inspiracje
Konkursy
Twoja dobra praktyka
News
Funkcjonalne
Biuletyn
Pliki do pobrania
Linki
Szukaj
Napisz do nas
Mapa serwisu
-------------
 
 
Statystyki
web stats stat24.com

Hasła reklamowe PDF Drukuj E-mail

Każda reklama niesie ze sobą określony przekaz ujęty w postaci puenty – hasła. Hasło reklamowe to istotny element promocji.

Hasła reklamowe polskich miast

Każda reklama niesie ze sobą określony przekaz ujęty w postaci puenty – hasła, sloganu reklamowego. Hasło reklamowe to istotny element promocji. Wraz z logotypem wpływa na wizerunek produktu. Kultowe hasła są zapamiętywane na długie lata, stając się elementami codziennego języka. Co raz częściej hasła reklamowe wraz z logo są stosowane przez miasta, regiony oraz państwa. Po pierwsze rozwija ono nazwę miasta czy gminy o pewne atrybuty (np.: „Kraków – most sophisticated city” – „Kraków – najbardziej wyrafinowane miasto”). Po drugie, zapada w pamięć stając się integralną częścią nazwy i wizerunku miasta. Hasło powinno integrować społeczność lokalną, wywoływać pozytywne wrażenie oraz zachęcać do odwiedzenia reklamowanego miejsca. Rodzaje haseł: 

  1. Odwołujące się do określonego, sprecyzowanego atrybutu:
    • miejsce położenia: Gdańsk: „Gdańsk – morze możliwości”
    •  organizowana impreza: Opole: „Stolica polskiej piosenki”
    •  zabytki: Toruń: „Gotyk na dotyk”, Zamość: „Miasto renesansu”
    •  imprezy muzyczne, zespoły muzyczne: Mysłowice: „Mysłowice… dobrze brzmiące” 
  1. Wywołujące pozytywne wrażenie, nie sprecyzowane
    •  Częstochowa: „Częstochowa to dobre miasto”
    • Tychy: „Tychy: dobre miejsce”
    • Cieszyn: „Ciesz się Cieszynem”
    • Warszawa: „Zakochaj się w Warszawie”
    • Wrocław: „Wrocław – miasto spotkań” 
  1. Zastosowanie gry słów:
    •  Cieszyn: „Ciesz się Cieszynem”
    • Poznań: „Poznań wart poznania”,
    • Toruń: „Gotyk na dotyk” 
  1. Hasła ukierunkowane na mieszkańców:
    1. Gdynia: „Gdynia – moje miasto”
    2. Poznań: „Poznań – warto tu żyć”.
    3. Bydgoszcz: „Łączy Nas Bydgoszcz”
    4. Poznań: „Poznań – warto tu żyć”.    

LISTA HASEŁ: 

Region śląski:

  • Częstochowa: „Częstochowa to dobre miasto”
  • Tychy: „Tychy: dobre miejsce”
  • Mysłowice: „Mysłowice… dobrze brzmiące”
  • Cieszyn: „Ciesz się Cieszynem” 

Hasła innych miast Polski:

 

  • Poznań: stare hasło: „Poznań wart poznania”, nowe: „Poznań – warto tu żyć”.
  • Gdańsk: „Gdańsk – morze możliwości”
  • Gdynia: „Gdynia – moje miasto”
  • Wrocław: „Wrocław – miasto spotkań”
  • Zamość: „Miasto renesansu”
  • Opole: „Stolica polskiej piosenki”
  • Bydgoszcz: „Łączy Nas Bydgoszcz”
  • Toruń: „Gotyk na dotyk”
  • Warszawa: „Zakochaj się w Warszawie” 

Hasła zagraniczne:

 

  • Chorwacja: „Mały kraj na wielkie wakacje”
  • Nowy Jork: „I Y NY”
  • Texas: „It`s like a whole other country”
  • Virginia: “Virginia is for lovers”
  • Las Vegas: “What happens here stays here”
  • New Hampshire: “You`re going to love it here”
  • Baltimore: “Get in on it”
  • New Jersey: “Come see for yourself”
< Poprzedni   Następny >