Dobre praktyki 
Marketing terytorialny > Promocja > Komunikacja marketingowa samorządów

Serwis jest własnością Śląskiego Związku Gmin i Powiatów.
 
Start arrow Baza dobrych praktyk arrow Wystawa: Wrocław. Wiele twarzy, jedno piwo
 
 
 
  :: Main Menu
Menu serwisu
Start
O stronie...
Baza dobrych praktyk
e-biblioteka
Inspiracje
Konkursy
Twoja dobra praktyka
News
Funkcjonalne
Biuletyn
Pliki do pobrania
Linki
Szukaj
Napisz do nas
Mapa serwisu
-------------
 
 
Statystyki
web stats stat24.com

Wystawa: Wrocław. Wiele twarzy, jedno piwo PDF Drukuj E-mail
Napisał Michał Walczyński   
wtorek, 08 sierpnia 2006
Budowanie wizerunku samorzadu przy współpracy z prywatnymi przedsiębiorstwami może przynieść bardzo dobre i pożądane efekty. Przykład Piasta i Wrocławia, a także Bosmana, czy Kasztelana potwierdzają tą tezę.
Z początkiem sierpnia 2006 roku mieszkańcy Wrocławia mogą oglądać interesującą wystawę przedstawiającą zdjęcia z kampanii reklamowej piwa Piast. Piast, lokalny browar należący do światowego koncernu Carlsberg, od lat jest mocno identyfikowany z Dolnym Śląskiem, dzięki czemu marka ta jest niezwykle popularna w tym regionie. Zdjęcia z kampanii zostały wystawione w Ratuszu oraz zaprezentowane na siatce remontowanego Ratusza.
 
 
Czarno-białe zdjęcia prezentują najbardziej znane miejsca Wrocławia: Ostrów Tumski, Plac Solny, Most Grunwaldzki, Ogród Botaniczny.
 
Współpraca lokalnych marek z władzami miasta, gminy lub regionu staje się co raz bardziej popularne. Szczególnie na tym polu wyróżniają się browary, które między innymi współorganizują lokalne festiwale, dni miasta i inne imprezy plenerowe. Bosman, między innymi od lat współuczestniczy w organizacji Dni Morza, Przystań na Bosmana, Festiwalu Słownian i Wikingów czy Festiwalu Sportu w Dziwnowie.
 
Jakie korzyści daje współpraca z prywatnymi przedsiębiorstwami w kreowaniu wspólnego wizerunku marki i samorządu? 
  • Na takiej współpracy korzysta zarówno samorząd, jak i reklamowana marka.
  • Kampanie takie, skierowane do społeczności lokalnych wpływają na poprawę wizerunku nie tylko samego produktu reklamowanego, ale także, przyczyniają się do wzrostu zainteresowania marka, jaka jest samorząd (miast, gmina, czy nawet województwo).
  • Prywatne przedsiębiorstwa, a szczególnei wielkie koncerny realizuja profesjonalne kampanie, ich działanie jest długofalowe i zorganizowane. Często do współpracy wykorzystywane są zewnętrzne agencje reklamowe, które oferują nowatorskie rozwiązania, co niewątpliwie wzmacnia przekaz kampanii.
  • Koszty takiej kampanii, jeśli nie wszystkie to w znacznej mierze pokrywane są przez prywatnego sponsora.
  • Taka współpraca moż przyczynić sie do wzrostu doświadczenia oraz profesjonalizacji działań jednostek samorządu.

< Poprzedni   Następny >