Dobre praktyki 
Marketing terytorialny > Promocja > Komunikacja marketingowa samorządów

Serwis jest własnością Śląskiego Związku Gmin i Powiatów.
 
Start arrow e-biblioteka arrow Samorząd w Internecie arrow Z kim i jak komunikować się przez Internet?
 
 
 
  :: Main Menu
Menu serwisu
Start
O stronie...
Baza dobrych praktyk
e-biblioteka
Inspiracje
Konkursy
Twoja dobra praktyka
News
Funkcjonalne
Biuletyn
Pliki do pobrania
Linki
Szukaj
Napisz do nas
Mapa serwisu
-------------
 
 
Statystyki
web stats stat24.com

Z kim i jak komunikować się przez Internet? PDF Drukuj E-mail
Napisał Michał Walczyński   
środa, 09 sierpień 2006
Samorządowy serwis internetowy powinien być nastawiony na prezentowanie jasnego i czytelnego komunikatu skierowanego do mieszkańców, turystów, inwestorów oraz dziennikarzy.
Istnienie tych czterech grup odbiorców wymusza formułowanie sprecyzowanego komunikatu odpowiadającego zainteresowaniom osób korzystających z naszej witryny. Grupy te wyróżnia przede wszystkim inny cel odwiedzin naszej strony oraz rodzaj poszukiwanych informacji.


Mieszkańcy nastawieni są na zdobycie informacji między innymi o

  • miejscach i godzinach przyjęć interesantów
  • wydarzeniach z życia miasta
  • komunikatach


Turyści zainteresowani są uzyskaniem wiadomości o:

  • Atrakcjach turystycznych
  • Prognozie pogodzy
  • Drogach dojazdowych
  • Bazieie gastronomicznej i hotelowej.
  • Godzinach otwarcia muzeów, zamków, galerii

Informacje o samorządzie nie muszą być tylko i wyłącznie prezentowane w formie tekstowej. Moga ona także przybierać formę:

  • internetowych pocztówek
  • tapet z widokami - do pobrania
  • wygaszaczy ekranu
  • galerii zdjęć
  • możliwości śledzenia obrazu z kamery internetowej zainstalowanej w centrum gminy, powiatu;
  • plików dźwiękowych – np. hejnał
  • animacji flash – np. wirtualny spacer po gminie, powiecie.

Informacje ważne z punktu widzenia inwestorów:

Jaka informacja?

W jaki sposób?

mapa

Mapa w formie ortofotomapy, lokalizacja przedstawiona na tle województwa, państwa i regionu Europy Środkowo - Wschodniej

Potencjał samorządu (ilość mieszkańców, stopień bezrobocia, transport itp.)

W formie prezentacji multimedialnych, wykresów, tabel (istotna jest dobra wizualizacja tych materiałów oraz czytelność)

Analizy, raporty, plany zagospodarowania

W formie aplikacji, materiałów do pobrania, wykresów, schematów.

Informacje o miejscach przeznaczonych na inwestycje

Mapy, zdjęcia,

Procedury

Opis procedur, przykładowe dokumenty, schemat ścieżki procedury nabyci nieruchomości itp.

Wydziały, referaty wyznaczone do kontaktów z inwestorami

Forumalrze e-mial, numery telefonów, adresy e-mail itp.

Zachęty do inwestycji

W formie powodów („Dlaczego warto u nas zainwestować”), listy, komunikaty od władz samorządu, przykłady innych inwestycji

 Informacje dla dziennikarzy powinny być dostępne w formie internetowego biura prasowego, dzięki któremu dziennikarz interesujący sie naszym samorządem będzie mógł uzyskać informacje o interesujących go kwestiach, jak również dzięki zamieszcoznym danym kontaktowym będzie mógł skontaktowac  się z odpowiednimi urzędnikami, w tym z  rzecznikiem prasowym naszego urzędu.

< Poprzedni   Następny >