Dobre praktyki 
Marketing terytorialny > Promocja > Komunikacja marketingowa samorządów

Serwis jest własnością Śląskiego Związku Gmin i Powiatów.
 
Start arrow Baza dobrych praktyk arrow Przykład amerykański
 
 
 
  :: Main Menu
Menu serwisu
Start
O stronie...
Baza dobrych praktyk
e-biblioteka
Inspiracje
Konkursy
Twoja dobra praktyka
News
Funkcjonalne
Biuletyn
Pliki do pobrania
Linki
Szukaj
Napisz do nas
Mapa serwisu
-------------
 
 
Statystyki
web stats stat24.com

Przykład amerykański PDF Drukuj E-mail
Napisał Michał Walczyński   
środa, 09 sierpień 2006
Od 2001 roku Center for Digital Government (http://www.centerdigitalgov.com) opracowuje ranking najlepszych witryn internetowych amerykańskich miast, stanów i hrabstw.

Centrum to jednostka badawcza i doradcza, zajmująca się promocją, informowaniem oraz zachęcaniem do wdrażania nowoczesnych technologii przez stanowe o lokalne władze. Wybierając najlepsze portal internetowe Centrum wskazuje na najlepsze praktyki, jakie są stosowane przez władze miejskie lub stanowe.

W kategorii miejscowości do 74 999 mieszkańców zwyciężyło Delray Beach na Florydzie.
Warto przyjrzeć się tej stronie.

 http://www.mydelraybeach.com

 
Choć strona nie jest naszpikowana graficznymi fajerwerkami, to trzeba przyznać, że jest funkcjonalnie zaprojektowana. U góry serwisu znajduje się pomocne menu użytkownika całej witryny (contact us, help, sitemap, city home oraz wyszukiwarka). Jest to standardowe miejsce, gdzie umieszcza się elementy strony służące jej sprawnej obsłudze. Niemniej brak w tym miejscu wybory wersji językowej serwisu. Użytkownicy nie posługujący się językiem angielskim mogą wybrać 8 innych wersji językowej, niemniej aby to uczynić, niezbędne jest przewinięcie całej strony, co nie jest rozwiązaniem dobrym.
 
Ciekawym pomysłem jest dostępność informacji z różnych źródeł. Użytkownik korzystający z witryny może  dotrzeć do poszukiwanej informacji wykorzystując trzy elementy:
1.  wyszukiwarkę.
2.  kolumny z odbiorcami i informacjami przeznaczonymi dla każdej z tych grup, znajdującymi się w centralnym miejscu witryny.
3.  rozwijaną listę wydziałów urzędu miasta.
 
 
W stronę odbiorcy
Witryna bardzo dobrze zaprojektowana jest pod względem docelowych odbiorców.  W środkowej części witryny znajdują się trzy kolumny >> dla gości, mieszkańców oraz przedsiębiorców. Każda z kolumn zawiera najistotniejsze informacje wyselekcjonowane pod kątem odbiorcy. Przykładowo turyści mogą uzyskać informacje między innymi o: warunkach pogodowych na plaży, pozwoleniach na parkowanie na plaży, gastronomii i zakwaterowaniu.
 
Prognoza pogody
Prognoza pogody prezentowana na stronie obejmuje widok „na żywo” z kamery internetowej umieszczonej na plaży, lokalne wskaźniki temperatury, opady oraz informacje o nadciągających huraganach.
 
Strefa interakcji
Dzięki modułowi „Podziel się opinią” (Share your view) mieszkańcy mogą skontaktować się z władzami miejskimi, wysłać zapytanie, uwagę i skargę za pośrednictwem internetu. Jest to możliwe dzięki aplikacji „Better Place” – za pomocą, której można napisać prośbę, a następnie monitorować reakcje lokalnych władz w sprawie, która nas interesuje.
 
Urząd miasta
Rozsądne wydaje się umieszczenie na stronie głównej przewijanej listy z wydziałami  (Departments), dzięki czemu zaoszczędzono miejsce na inne informacje, jednocześnie sygnalizując w czytelny sposób, że informacje o wydziałach znajdują się w pod rozwijanym menu.
 
Aktualności
Z działu aktualności wyodrębniono imprezy (events), co zwiększa przejrzystość strony, a jednocześnie poprzez taki zabieg można zaakcentować dużą aktywność samorządu w organizacji imprez. Często spotkać można moduł kalendarza, na którym pojawiają się informacje o aktualnych oraz zbliżających się festynach, paradach, targach i koncertach.
 

 Co warto wykorzystać?
  • podzielenie informacji prezentowanych na stronie pod kątem odbiorców
  • wielopoziomowy dostep do informacji z różnych stron witryny oraz z różnych jej miejsc i modułów.
  • zaakcentowanie możliwości interakcji użytkowników serwisu z twórcami witryny i władzami miejskimi (formularze, możliwość wysłania e-maila).
  • w przypadku gmin turystycznych prognoza pogoda wraz z obrazem z kamery internetowej może zachęcić do przybycia i zwiedzania lokalnych atrakcji.
< Poprzedni