Dobre praktyki 
Marketing terytorialny > Promocja > Komunikacja marketingowa samorządów

Serwis jest własnością Śląskiego Związku Gmin i Powiatów.
 
Start arrow e-biblioteka arrow Prasa to najlepszy nośnik reklamy
 
 
 
  :: Main Menu
Menu serwisu
Start
O stronie...
Baza dobrych praktyk
e-biblioteka
Inspiracje
Konkursy
Twoja dobra praktyka
News
Funkcjonalne
Biuletyn
Pliki do pobrania
Linki
Szukaj
Napisz do nas
Mapa serwisu
-------------
 
 
Statystyki
web stats stat24.com

Prasa to najlepszy nośnik reklamy PDF Drukuj E-mail
Napisał Michał Walczyński   
poniedziałek, 28 sierpnia 2006
Aż 13 mld zł, wart jest rynek reklam w Polsce. Z tego około 50 % zajmują reklamy telewizyjne (dane z 2005 roku), w dużej mierze jest to spowodowane zaniżaniem cen przez państwową TVP.

Rynek reklam telewizyjnych opanowały prawie zupełnie TVP, Polsat i TVN otrzymujących 85 % wpływów z tego tytułu. Jednak co ciekawe z badań przeprowadzonych przez Starcom Media Vest Group wynika, że aż 57 % odbiorców przeszkadzają reklamy emitowane w telewizji, w odróżnieniu od innych nośników informacji takich jak internet, radio, magazyny i gazety, bilboardy odpowiednio 5%, 4%, 3% ankietowanych. Co więcej im bardziej widz ceni dany program tym bardziej irytują go reklamy emitowane w jego trakcie. Inaczej rzecz się ma w przypadku reklam drukowanych w tygodnikach i gazetach, gdzie atrakcyjny tekst sprzyja lepszemu zapamiętywaniu przez czytelnika reklam znajdujących się w jego pobliżu. Wynika z tego, iż reklamy umieszczane w prasie są bardziej skuteczne od tych emitowanych w telewizji, przy tym są kilkakrotnie tańsze. Przy ograniczonych budżetach promocyjnych organów samorządowych prasa wydaje się więc wymarzonym środkiem na dotarcie do potencjalnych odbiorców.

 źródło: tygodnik WPROST

< Poprzedni   Następny >