Dobre praktyki 
Marketing terytorialny > Promocja > Komunikacja marketingowa samorządów

Serwis jest własnością Śląskiego Związku Gmin i Powiatów.
 
Start arrow Baza dobrych praktyk arrow Kampanie promocyjne Wrocławia
 
 
 
  :: Main Menu
Menu serwisu
Start
O stronie...
Baza dobrych praktyk
e-biblioteka
Inspiracje
Konkursy
Twoja dobra praktyka
News
Funkcjonalne
Biuletyn
Pliki do pobrania
Linki
Szukaj
Napisz do nas
Mapa serwisu
-------------
 
 
Statystyki
web stats stat24.com

Kampanie promocyjne Wrocławia PDF Drukuj E-mail
Napisał Administrator   
niedziela, 08 październik 2006
Wśród polskich samorządów niezwykłą aktywność w promocji miasta prezentują władze Wrocławia. Głównym celem działań promocyjnych stolicy Dolnego Śląska jest zachęcenie młodych ludzi do studiowania i podjęcia pracy w tym szybko rozwijajacym się mieście.

Oto informacje o akcjach promocyjnych przeprowadzanych przez władze miejskie.
Źródło: http://www.terazwroclaw.pl/index.php?c=22,1,191


II etap kampanii promocyjnej „Wrocław – miasto, które rozwija” rozpoczęty!

W związku z niezwykle dynamicznym rozwojem wrocławskich firm, a w szczególności branż opartych na wiedzy (IT, elektroniki i usług finansowych) oraz dużymi możliwościami kształcenia we wrocławskich uczelniach Urząd Miejski Wrocławia przeprowadza kampanię promocyjną adresowaną głównie do ludzi młodych zamierzających podjąć studia lub rozpoczynających pracę.

Głównym celem kampanii jest przekonanie młodych ludzi, że Wrocław daje największe w Polsce szanse rozwoju, a samo miasto jest atrakcyjnym miejscem do życia.

Do tej pory miasta promowały się głównie w celu przyciągnięcia turystów lub inwestorów. Wrocław jako pierwsze miasto polskie prowadzi od listopada ubiegłego roku kampanię promocyjną mającą na celu przyciągnięcie nowych mieszkańców. Naszym zdaniem jest to kampania wyznaczająca nowy trend w Polsce. Ze względu na malejące bezrobocie i starzenie się społeczeństwa, nowi mieszkańcy będą decydowali o gospodarczym, naukowym i kulturalnym sukcesie miasta.

Plan kampanii:

Luty
  • Radio
  • Prasa

Marzec
  • Radio
  • Bilbordy i citylighty
  • Internet
  • Prasa
  • Konkurs Wiedzy Ekonomicznej – ogólnopolski konkurs, półfinały w Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Warszawie, Gdańsku, Łodzi. Finał we Wrocławiu. Główną nagrodą będzie nagroda rzeczowa od prezydenta Wrocławia. Nadzór nad pytaniami Centrum Adama Smitha i NBP. Organizator – Stowarzyszenie Studenckie WIGGOR.
  • Konferencja „Mieszkanie dla studenta i absolwenta” – organizowane przez Studenckie Koło Naukowe „Bankier”

Kwiecień
  • Internet
Spoty radiowe:
Pierwsza fala:
  • Będę architektem!
  • Będę inżynierem!
  • Będę ekonomistą!

Druga fala:
  • Bartek
  • Grzesiek
  • Michalina

Aktualne bilboardy:






Pierwszy etap kampanii "Wrocław- Twoje Klimaty" (listopad 2005):

  • 720 bilbordów i citylightów w Krakowie, Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Gdańsku, Lublinie i na Górnym Śląsku
  • Reklamy w 4 ogólnopolskich wydaniach dodatku „Praca” w GW i w „Co jest grane” z miast, w których stoją bilbordy.
  • Roadshow w Łodzi, Warszawie, Katowicach, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu i Gdańsku,
  • PR – do tej pory artykuły o akcji pojawiły się w ogólnopolskiej GW, PB, Newsweek, Metro i OZON. Dodatkowo w lokalnych gazetach (lub wydaniach GW) w Łodzi, Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu. Oprócz tego bardzo duża ilośc wzmianek w innych artykułach.
  • Na stronie WWW odnotowano do tej pory 40 000 wizyt


Roadshow
Odwiedziliśmy Łódź, Warszawę, Katowice, Gliwice, Kraków, Poznań i Gdańsk.



Billboardy z edycji listopadowej:





Wszystkie materiały zamieszczone w tym miejscu pochodzą ze strony internetowej TerazWrocław.pl



< Poprzedni   Następny >