Dobre praktyki 
Marketing terytorialny > Promocja > Komunikacja marketingowa samorządów

Serwis jest własnością Śląskiego Związku Gmin i Powiatów.
 
Start arrow News arrow Gdańsk: magia i niepowtarzalność
 
 
 
  :: Main Menu
Menu serwisu
Start
O stronie...
Baza dobrych praktyk
e-biblioteka
Inspiracje
Konkursy
Twoja dobra praktyka
News
Funkcjonalne
Biuletyn
Pliki do pobrania
Linki
Szukaj
Napisz do nas
Mapa serwisu
-------------
 
 
Statystyki
web stats stat24.com

Gdańsk: magia i niepowtarzalność PDF Drukuj E-mail
Aktualności
Napisał Michał Walczyński   
wtorek, 17 kwiecień 2007
16 kwietnia 2007 roku rusza kolejna kampania reklamowa Gdańska. Spoty prezentujące Gdańsk jako magiczne miejsce z klimatem będą prezentowane między innymi w Internecie (w portalu Onet.pl).

Oto informacje prasowe dotyczące tej kampanii promocyjnej:

 

KAMPANIA PROMOCYJNA GDAŃSKA PODKREŚLA MAGIĘ

I NIEPOWTARZALNOŚĆ MIASTA

 
16 kwietnia br. rozpoczyna się kampania reklamowa Gdańska skierowana do odbiorców  w Polsce. 23 kwietnia w Wielkiej Brytanii i Irlandii ruszają działania promocyjne, które dotrą do ponad 10 mln osób. Niekonwencjonalne spoty telewizyjne, promujące wyjątkowy klimat stolicy Pomorza, przygotowała jedna
z wiodących na polskim rynku agencji reklamowych. Billboardy, artykuły prasowe, banery internetowe, spoty telewizyjne i study press dla zachodnich dziennikarzy to wynik aktywności Referatu Promocji Miasta i jego partnerów, zaangażowanych w działania na rzecz budowania pozycji Gdańska w Europie.

 
Kampania promocyjna, na którą miasto przeznaczyło 1,8 mln złotych, skierowana jest do Brytyjczyków i Irlandczyków, a także do mieszkańców Polski. Jej odbiorcy to przede wszystkim ludzie w wieku 25–55 lat, mieszkańcy dużych miast, ze średnim lub z wyższym wykształceniem. To osoby ciekawe nowych miejsc i wrażeń, zainteresowane zwiedzaniem, kulturą, rozrywką. Media zagraniczne dobrano bardzo precyzyjnie, aby zmaksymalizować dotarcie do potencjalnych turystów zagranicznych. Tylko w stacjach telewizyjnych Discovery Channel i Discovery Travel & Living kampanię zobaczy blisko 4 500 000 osób, a w internecie ok. 5 000 000 unikalnych użytkowników.

Celem kampanii jest dalsze sukcesywne budowanie wizerunku Gdańska jako miejsca, które przyciąga nie tylko niezwykłą historią i kulturą, ale także specyficznym klimatem i całkiem współczesnymi atrakcjami. Dzięki tak bogatej i różnorodnej ofercie turystycznej każdy jest
w stanie znaleźć w tym mieście coś dla siebie. Kampania ma pomóc w przyciągnięciu większej liczby turystów, zwłaszcza zagranicznych. Duży nacisk położono w niej na rozwój turystyki weekendowej, której główne cele to zwiedzanie zabytków, uczestniczenie

w wydarzeniach kulturalnych, rozrywka i zakupy. Ten rodzaj podróżowania ułatwiają bezpośrednie połączenia (zwłaszcza tanich linii lotniczych) między Gdańskiem a miastami Anglii, Szkocji i Irlandii.

 
Gdańsk: Odważ się Zobacz sam. / Take a chance See for Yourself. Oto hasło kampanii reklamowej, której najważniejszym zadaniem jest zwrócenie uwagi na fenomen tego miasta. Gdańsk kusi subtelnie. Nie zdradza od razu swoich atrakcji, ale pokazuje je przez lekko uchylone drzwi. Piękne gdańskie zabytki pełnią jedynie rolę wysmakowanej scenografii. Głównym bohaterem jest to niepowtarzalne „coś”, tajemnicza siła zauważalna w gdańskiej historii i teraźniejszości. Choć nie wiadomo, czym jest dokładnie, skąd się wzięła i od kiedy działa, to wiadomo na pewno, że istnieje, bo świadczą o tym także fakty historyczne. Gdańsk to miasto o niezwykłym, tajemniczym klimacie, mające genius loci, miasto, w którym zdarzały się i nadal zdarzają rzeczy gdzie indziej niemożliwe. To właśnie odróżnia Gdańsk od mnóstwa innych, równie pięknych miast. Nie można tego fenomenu opisać, ale można go poczuć. Dlatego jeśli chcesz przeżyć coś wyjątkowego, przyjedź do Gdańska i „zobacz sam” – brzmi przesłanie tej kampanii.


Po raz pierwszy miasto zwróciło się o pomoc w przygotowaniu i realizacji kampanii do renomowanej agencji reklamowej. Jest nią PZL Przybora Zaniewski Limited, wielokrotna laureatka głównych nagród w prestiżowych konkursach reklamy w Polsce, od kilku lat nieprzerwanie zdobywająca tytuł „najbardziej podziwianej agencji reklamowej roku”

w jednym z najważniejszych konkursów podsumowujących roczne dokonania w polskim świecie reklamy – IMPACTOR. Wielokrotnie była też nominowana do nagród w konkursach międzynarodowych, m.in. w konkursie reklamy w Cannes.

Za działania public relations odpowiada Agencja Be Happy Promocja i PR. Jej zadaniem jest współpraca z mediami i partnerami polskimi i zagranicznymi w Wielkiej Brytanii i Irlandii.


Wzmocnienie kampanii stanowi seria artykułów, które jednocześnie ukażą się w poczytnych tytułach prasowych w Szkocji jako efekt podróży studyjnych dziennikarzy (jesień 2006, wiosna 2007). W tym samym czasie pojawią się propozycje brytyjskich touroperatorów i biur podróży, oferujących pobyt w mieście nad Motławą. Ponadto w Szkocji i Irlandii dystrybuowane będzie na lotniskach i w biurach podróży oraz jako insert do gazet angielskojęzyczne wydanie magazynu „VisitGdansk”.

Tegoroczna kampania to element strategii promocyjnej Gdańska. Od kilku lat miasto pod hasłem „Gdańsk – morze możliwości” prowadzi działania promocyjne, wykorzystując telewizję, tablice outdoorowe, prasę, internet, a także działania public relations.

W 2005 roku zrealizowano kampanię reklamową (w Polsce i wybranych miastach Europy)

z okazji 25. rocznicy podpisania porozumień sierpniowych „Zaczęło się w Gdańsku”.

W 2006 roku promowano stolicę Pomorza pod hasłem „Gdańsk – Miasto Bursztynu”. Przeprowadzono także kampanię promocyjną w dużych miastach niemieckich podczas mistrzostw świata w piłce nożnej.


Szczegółowe informacje o kampanii

W Wielkiej Brytanii i Irlandii

Zasięg kampanii: przede wszystkim miasta, z którymi Gdańsk ma bezpośrednie połączenia lotnicze, a więc Londyn, Doncaster-Sheffield, Glasgow, Edynburg, Liverpool w Wielkiej Brytanii oraz  Dublin, Cork, Shannon w Irlandii.

Czas trwania: 23 kwietnia – 13 maja 2007

Media:

  • TV – 600 spotów 30-sek. w Discovery Channel, Discovery Travel & Living,
  • outdoor – 445 nośników w Anglii i Irlandii,
  • internet – www.sidestep.com, www.orange.co.uk (Wielka Brytania) oraz www.loadzatravel.ie, www.unison.ie, www.independent.ie (Irlandia),
  • prasa – „The Sun”, „The Glasgow Herald”, „Daily Record”, „The Evening News”,
  • wkładki do gazet – „Ayrshire Post”, „Evening Echo”.
 
W Polsce

Zasięg kampanii: cała Polska, przede wszystkim duże miasta powyżej 400 tys. mieszkańcow, m.in. Warszawa, Łódź, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań, Szczecin.

Czas trwania: 16 kwietnia – 16 maja 2007

Media:

  • TV – 84 spoty 30-sek. w TVN 24,
  • outdoor – 300 billboardów firmy Stroer w Warszawie, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście i we Wrocławiu oraz citylighty w miastach powyżej 400 000 mieszkańców,
  • prasa – „Newsweek”, „Polityka”, „Forum”, „Przekrój”,
  • internet – google.pl, wp.pl, onet.pl, airport.gdansk.pl, gdansk.pl.

Budżet kampanii: 1,8 mln PLN

 

Autorami kampanii promocyjnej Gdańska w Agencji PZL są:

Dyrektor Kreatywny: Kot Przybora

Dyrektor Artystyczny: Jagna Wesołowska

Copywriter: Weronika Majchrzak

Spot reklamowy:

Dom produkcyjny: Papaya Film Sp. z o.o.

Reżyser: Tomasz Nalewajek

Operator: Jacek Podgórski

 

Dom Mediowy: Mastermind Sp. z o.o.

Partner medialny kampanii: Grupa Stroer


< Poprzedni   Następny >