Dobre praktyki 
Marketing terytorialny > Promocja > Komunikacja marketingowa samorządów

Serwis jest własnością Śląskiego Związku Gmin i Powiatów.
 
Start arrow Baza dobrych praktyk arrow II Festiwal Promocji Miast i Regionów
 
 
 
  :: Main Menu
Menu serwisu
Start
O stronie...
Baza dobrych praktyk
e-biblioteka
Inspiracje
Konkursy
Twoja dobra praktyka
News
Funkcjonalne
Biuletyn
Pliki do pobrania
Linki
Szukaj
Napisz do nas
Mapa serwisu
-------------
 
 
Statystyki
web stats stat24.com

II Festiwal Promocji Miast i Regionów PDF Drukuj E-mail
Baza dobrych praktyk - Kampanie outdoorowe
Napisał Daniel Będkowski   
środa, 03 października 2007

W dniach 21-22 kwietnia w Warszawie odbył się II Festiwal Promocji Miast i Regionów - impreza mająca na celu przekazanie eksperckiej wiedzy z zakresu tworzenia i realizacji strategii promocyjnych zmierzających do budowania rozpoznawalnego wizerunku miast i regionów.Na tegoroczny festiwal składały dwa elementy: konferencja - poświęcona zagadnieniom promocji miast i regionów oraz konkurs Złote Formaty, którego celem było uhonorowanie wyróżniających się projektów promocyjnych miast i regionów w czterech kategoriach: wydarzenie specjalne, strona internetowa, plakat reklamowy, wydawnictwo promocyjne, zrealizowanych w 2007 roku.

Podczas trwania dwudniowych wykładów eksperci z kraju jak i zagranicy zwrócili uwagę na różnice między kampaniami promocyjnymi miast i regionów w kraju i na świecie. Podkreslili oni przede wszystkim niedostateczny wpływ na kampanie w Polsce społeczności lokalnych. Oprócz wiedzy czysto teoretycznej uczestnicy festiwalu mieli sposobność do wymiany doświadczeń. Samorządowcy skupili sie przede wszystkim na poszerzaniu wiedzy pracowników odpowiedzialnych właśnie za promocje.

Podobnie jak przed rokiem podczas festiwalu miał miejsce Panel Prezydentów i Marszałków . Wśród dyskutowanych na nim tematów znalazły się m.in.:

  1. Efektywność ekonomiczna, społeczna i kulturowa działań promocyjnych
  2. Czy dzisiaj mamy do czynienia z długofalowym myśleniem o promocji miast i regionów?
  3. Konkurencja między miastami i regionami- czy jest potrzebna?
  4. Jakie są największe bariery w realizacji działań promocyjnych?
  5. Stopień przygotowanie samorządów do profesjonalnego podejścia do planowania i realizacji działań promocyjnych miast
  6. Realizacja projektów promocyjnych przy współpracy pomiędzy miastami, gminami, województwami - czy może to być tańsza i bardziej skuteczna?
  7. W jaki sposób promocja miast i regionów wpływa na promocję kraj

Konkurs Złote Formaty rozgrywano w czterech kategoriach: plakat reklamowy, wydarzenie specjalne, strona internetowa oraz wydawnictwo promocyjne. O nagrody mogły ubiegać się projekty, które realizowały cele promocyjne miast lub regionów i służyły budowaniu ich pozytywnego wizerunku. W tegorocznej edycji do konkursu zgłoszono ze 103 miast łącznie 213 działań promocyjnych, czyli dwa razy więcej niż rok temu.

Nagrody wręczone zostały laureatom wczoraj podczas uroczystej gali kończącej dwudniowy Festiwal Promocji Miast i Regionów. I tak za najlepszy plakat reklamowy uznano "Kulturalną Małopolskę" przygotowaną przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, najlepszym wydawnictwem promocyjnym "Lustro czasu" opublikowane w Jarocinie, najciekawszym, wydarzeniem specjalnym Światowy Zlot Żaglowców zorganizowany przez Szczecin, a najoryginalniejszą stronę internetową - witrynę przygotowaną przez Kielce. Każdy z czterech zwycięzców wygrał możliwość przeprowadzenia darmowej outdoorowej kampanii reklamowej o wartości 100 tys. zł, która zostanie zrealizowana na nośnikach Grupy Ströer, organizatora Festiwalu Promocji Miast i Regionów.

Z kolei nagrodę pieniężną w wysokości 10 tys. zł, ufundowaną przez Związek Miast Polskich, otrzymał Słupsk za kalendarz "Witkacy w Słupsku". Natomiast wyróżnienie TVP Info przypadło Częstochowie za projekt "Autoportret częstochowian".

 

Pełna lista nagrodzonych podczas II Festiwalu Promocji Miast i Regionów:
Kategoria plakat reklamowy:
I miejsce - Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego za plakat Kulturalna
Małopolska
II miejsce - Warszawa za plakat Tak widzę Warszawę
III miejsce - Bełchatów za plakat Bełchatów daj się skusić

Kategoria wydarzenie specjalne:
I miejsce - Szczecin za Światowy Zlot Żaglowców
II miejsce - Mysłowice za off Festiwal Mysłowice 2007
III miejsce - Wrocław za Festiwal Wrocław Non Stop
- Częstochowa za Autoportret częstochowian

Kategoria wydawnictwo promocyjne:
I miejsce - Jarocin za Lustro czasu
II miejsce - Żyrardów za Centrum Produkcji Filmowej i Telewizyjnej w Żyrardowie
III miejsce - Gdańsk za Gdańsk według Guntera Grassa
- Łódź za Łódź miasto kultury
- Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego za Małopolska - palce lizać.
Przewodnik Kulinarny po regionie

Kategoria strona internetowa:
I miejsce - Kielce za itv.kielce.pl
II miejsce - Giżycko za gizycko.pl
III miejsce -Starogard Gdański za starogard.pl

Wyróżnienia:
Śrem - w kategorii wydawnictwo promocyjne za Żyrafy śremskie - kalendarz promocyjny 2007
Kościan - w kategorii wydarzenie specjalne za Międzynarodowy Projekt Współpracy Partnerskiej
Ruda Śląska - w kategorii wydarzenie specjalne za projekt Ludzie - bogactwo Rudy Śląskiej
Poznań - w kategorii plakat za Życzenia od Poznaniaków
Łomża - w kategorii strona internetowa za m.lomza.pl
Tarnów - w kategorii strona internetowa za Tarnowskie Centrum Informacji

Nagroda pieniężna w wysokości 10 tys. PLN, ufundowana przez Związek Miast Polskich
Słupsk za kalendarz "Witkacy w Słupsku".

Wyróżnienie TVP INFO
Częstochowa za projekt "Autoportret częstochowian".

 

Następny >