Każda reklama niesie ze sobą określony przekaz ujęty w postaci puenty – hasła. Hasło reklamowe to istotny element promocji.
Hasła reklamowe polskich miast Każda reklama niesie ze sobą określony przekaz ujęty w postaci puenty – hasła, sloganu reklamowego. Hasło reklamowe to istotny element promocji. Wraz z logotypem wpływa na wizerunek produktu. Kultowe hasła są zapamiętywane na długie lata, stając się elementami codziennego języka. Co raz częściej hasła reklamowe wraz z logo są stosowane przez miasta, regiony oraz państwa. Po pierwsze rozwija ono nazwę miasta czy gminy o pewne atrybuty (np.: „Kraków – most sophisticated city” – „Kraków – najbardziej wyrafinowane miasto”). Po drugie, zapada w pamięć stając się integralną częścią nazwy i wizerunku miasta. Hasło powinno integrować społeczność lokalną, wywoływać pozytywne wrażenie oraz zachęcać do odwiedzenia reklamowanego miejsca. Rodzaje haseł: - Odwołujące się do określonego, sprecyzowanego atrybutu:
- miejsce położenia: Gdańsk: „Gdańsk – morze możliwości”
- organizowana impreza: Opole: „Stolica polskiej piosenki”
- zabytki: Toruń: „Gotyk na dotyk”, Zamość: „Miasto renesansu”
- imprezy muzyczne, zespoły muzyczne: Mysłowice: „Mysłowice… dobrze brzmiące”
- Wywołujące pozytywne wrażenie, nie sprecyzowane
- Częstochowa: „Częstochowa to dobre miasto”
- Tychy: „Tychy: dobre miejsce”
- Cieszyn: „Ciesz się Cieszynem”
- Warszawa: „Zakochaj się w Warszawie”
- Wrocław: „Wrocław – miasto spotkań”
- Zastosowanie gry słów:
- Cieszyn: „Ciesz się Cieszynem”
- Poznań: „Poznań wart poznania”,
- Toruń: „Gotyk na dotyk”
- Hasła ukierunkowane na mieszkańców:
- Gdynia: „Gdynia – moje miasto”
- Poznań: „Poznań – warto tu żyć”.
- Bydgoszcz: „Łączy Nas Bydgoszcz”
- Poznań: „Poznań – warto tu żyć”.
LISTA HASEŁ: Region śląski: Częstochowa: „Częstochowa to dobre miasto” Tychy: „Tychy: dobre miejsce” Mysłowice: „Mysłowice… dobrze brzmiące” Cieszyn: „Ciesz się Cieszynem”
Hasła innych miast Polski: Poznań: stare hasło: „Poznań wart poznania”, nowe: „Poznań – warto tu żyć”. Gdańsk: „Gdańsk – morze możliwości” Gdynia: „Gdynia – moje miasto” Wrocław: „Wrocław – miasto spotkań” Zamość: „Miasto renesansu” Opole: „Stolica polskiej piosenki” Bydgoszcz: „Łączy Nas Bydgoszcz” Toruń: „Gotyk na dotyk” Warszawa: „Zakochaj się w Warszawie”
Hasła zagraniczne: Chorwacja: „Mały kraj na wielkie wakacje” Nowy Jork: „I Y NY” Texas: „It`s like a whole other country” Virginia: “Virginia is for lovers” Las Vegas: “What happens here stays here” New Hampshire: “You`re going to love it here” Baltimore: “Get in on it” New Jersey: “Come see for yourself” |