Jak ludzie widzą witryny internetowe? |
|
|
|
środa, 09 sierpnia 2006 |
„Jeżeli w ciągu 15 sekund użytkownik nie jest w stanie zrobić tego, co zamierzał, to przegraliśmy” – John Shiple, serwis Webmonkey
Z badań Internetu wynika, że użytkownicy nawykowo przeglądają strony. Na górze i z lewej strony znajduje się miejsce do identyfikacji witryny, środek i prawa strona zarezerwowane są na najważniejszą treść, a z lewej strony powinny znajdować się dodatkowe elementy nawigacyjne. Użytkownicy zwykle spoglądają na górę strony, by zorientować się, co to za strona, a potem zmierzają wzrokiem ku środkowi. Jeżeli nie znajda tego, czego szukają, przesuwają wzrok (i kursor) w lewo, ponieważ tam spodziewają się zobaczyć elementy nawigacyjne. żródło: June Cohen: Serwisy WWW. Projektowanie, tworzenie i zarządzanie.Wyd. Helion (Gliwice: 2004) |