Prasa to najlepszy nośnik reklamy |
|
|
|
Napisał Michał Walczyński
|
poniedziałek, 28 sierpnia 2006 |
Aż 13 mld zł, wart jest rynek reklam w Polsce. Z tego około 50 % zajmują reklamy telewizyjne (dane z 2005 roku), w dużej mierze jest to spowodowane zaniżaniem cen przez państwową TVP.
Rynek reklam telewizyjnych opanowały prawie zupełnie TVP, Polsat i TVN otrzymujących 85 % wpływów z tego tytułu. Jednak co ciekawe z badań przeprowadzonych przez Starcom Media Vest Group wynika, że aż 57 % odbiorców przeszkadzają reklamy emitowane w telewizji, w odróżnieniu od innych nośników informacji takich jak internet, radio, magazyny i gazety, bilboardy odpowiednio 5%, 4%, 3% ankietowanych. Co więcej im bardziej widz ceni dany program tym bardziej irytują go reklamy emitowane w jego trakcie. Inaczej rzecz się ma w przypadku reklam drukowanych w tygodnikach i gazetach, gdzie atrakcyjny tekst sprzyja lepszemu zapamiętywaniu przez czytelnika reklam znajdujących się w jego pobliżu. Wynika z tego, iż reklamy umieszczane w prasie są bardziej skuteczne od tych emitowanych w telewizji, przy tym są kilkakrotnie tańsze. Przy ograniczonych budżetach promocyjnych organów samorządowych prasa wydaje się więc wymarzonym środkiem na dotarcie do potencjalnych odbiorców. źródło: tygodnik WPROST
|