Kampanie promocyjne Wrocławia |
|
|
|
Napisał Administrator
|
niedziela, 08 października 2006 |
Wśród polskich samorządów niezwykłą aktywność w promocji miasta prezentują władze Wrocławia. Głównym celem działań promocyjnych stolicy Dolnego Śląska jest zachęcenie młodych ludzi do studiowania i podjęcia pracy w tym szybko rozwijajacym się mieście.
Oto informacje o akcjach promocyjnych przeprowadzanych przez władze miejskie. Źródło: http://www.terazwroclaw.pl/index.php?c=22,1,191I I etap kampanii promocyjnej „Wrocław – miasto, które rozwija” rozpoczęty!W związku z niezwykle dynamicznym rozwojem wrocławskich firm, a w szczególności branż opartych na wiedzy (IT, elektroniki i usług finansowych) oraz dużymi możliwościami kształcenia we wrocławskich uczelniach Urząd Miejski Wrocławia przeprowadza kampanię promocyjną adresowaną głównie do ludzi młodych zamierzających podjąć studia lub rozpoczynających pracę. Głównym celem kampanii jest przekonanie młodych ludzi, że Wrocław daje największe w Polsce szanse rozwoju, a samo miasto jest atrakcyjnym miejscem do życia. Do tej pory miasta promowały się głównie w celu przyciągnięcia turystów lub inwestorów. Wrocław jako pierwsze miasto polskie prowadzi od listopada ubiegłego roku kampanię promocyjną mającą na celu przyciągnięcie nowych mieszkańców. Naszym zdaniem jest to kampania wyznaczająca nowy trend w Polsce. Ze względu na malejące bezrobocie i starzenie się społeczeństwa, nowi mieszkańcy będą decydowali o gospodarczym, naukowym i kulturalnym sukcesie miasta. Plan kampanii:Luty Marzec - Radio
- Bilbordy i citylighty
- Internet
- Prasa
- Konkurs Wiedzy Ekonomicznej – ogólnopolski konkurs, półfinały w Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Warszawie, Gdańsku, Łodzi. Finał we Wrocławiu. Główną nagrodą będzie nagroda rzeczowa od prezydenta Wrocławia. Nadzór nad pytaniami Centrum Adama Smitha i NBP. Organizator – Stowarzyszenie Studenckie WIGGOR.
- Konferencja „Mieszkanie dla studenta i absolwenta” – organizowane przez Studenckie Koło Naukowe „Bankier”
Kwiecień Spoty radiowe:Pierwsza fala:
- Będę architektem!
- Będę inżynierem!
- Będę ekonomistą!
Druga fala: Aktualne bilboardy:
Pierwszy etap kampanii "Wrocław- Twoje Klimaty" (listopad 2005):- 720 bilbordów i citylightów w Krakowie, Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Gdańsku, Lublinie i na Górnym Śląsku
- Reklamy w 4 ogólnopolskich wydaniach dodatku „Praca” w GW i w „Co jest grane” z miast, w których stoją bilbordy.
- Roadshow w Łodzi, Warszawie, Katowicach, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu i Gdańsku,
- PR – do tej pory artykuły o akcji pojawiły się w ogólnopolskiej GW, PB, Newsweek, Metro i OZON. Dodatkowo w lokalnych gazetach (lub wydaniach GW) w Łodzi, Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu. Oprócz tego bardzo duża ilośc wzmianek w innych artykułach.
- Na stronie WWW odnotowano do tej pory 40 000 wizyt
RoadshowOdwiedziliśmy Łódź, Warszawę, Katowice, Gliwice, Kraków, Poznań i Gdańsk. Billboardy z edycji listopadowej:
Wszystkie materiały zamieszczone w tym miejscu pochodzą ze strony internetowej TerazWrocław.pl
|