Dobre praktyki 
Marketing terytorialny > Promocja > Komunikacja marketingowa samorządów

Serwis jest własnością Śląskiego Związku Gmin i Powiatów.
 
Start arrow Baza dobrych praktyk arrow Otwórz oczy na Warszawę - nowa kampania stolicy
 
 
 
  :: Main Menu
Menu serwisu
Start
O stronie...
Baza dobrych praktyk
e-biblioteka
Inspiracje
Konkursy
Twoja dobra praktyka
News
Funkcjonalne
Biuletyn
Pliki do pobrania
Linki
Szukaj
Napisz do nas
Mapa serwisu
-------------
 
 
Statystyki
web stats stat24.com

Otwórz oczy na Warszawę - nowa kampania stolicy PDF Drukuj E-mail
Napisał Administrator   
środa, 25 października 2006

22 października br. rozpoczęła się kolejna edycja kampanii reklamowej Warszawy w międzynarodowych mediach. Przygotowany przez fundację Warsaw Destination Alliance we współpracy z BBC World telewizyjny spot reklamowy przez pięć tygodni promować będzie stolicę Polski jako atrakcyjne miejsce do organizacji konferencji.

 

Jesienna kampania reklamowa Warszawy to czwarta odsłona miasta w międzynarodowych mediach. Dzięki fundacji Warsaw Destination Alliance w ramach ostatniej – trzeciej kampanii
- spoty promujące miasto w stacji BBC World dotarły do aż 7,9 milionów wpływowych Europejczyków.

Dotychczasowe reklamy telewizyjne Fundacji skierowane były do szerokiego grona odbiorców – potencjalnych turystów, wśród których Warsaw Destination Alliance chciało zbudować generalny pozytywny wizerunek miasta. Teraz WDA zwraca się do konkretnej grupy – organizatorów kongresów i konferencji oraz do biznesmenów, którzy rozważają przyjazd do Warszawy w celu podpisania kontraktów, rozpoczęcia biznesu czy spotkań w interesach.

Już trzy lata temu, tworząc plan strategiczny rozwoju Warsaw Destination Alliance oraz starając się określić produkt „Warszawa”, ustaliliśmy, że miasto jest najbardziej atrakcyjne dla biznesmenów, organizatorów i uczestników konferencji. Wykorzystując potencjał stolicy, chcemy sprowadzać do Warszawy duże, nowe eventy. Biorąc pod uwagę fakt, że  przeciętny uczestnik kongresu wydaje dziennie około 300 euro na hotele, taksówki, restauracje, zakupy, od czego odprowadzane są podatki, organizując spotkania, bezpośrednio wpływamy na rozwój gospodarczy miasta – mówi Edyta Musielak Manager ds. Konferencji Warsaw Destination Alliance.

Kampania rozpocznie się 22 października i potrwa 5 tygodni. Czas jej trwania nie jest przypadkowy – w październiku planuje się budżety i konferencje na kolejny rok. Nowy spot ma prezentować Warszawę jako ciekawe miejsce na styku Wschodu i Zachodu, otwarte, dynamiczne, konkurencyjne, z dobrymi cenami, które daje możliwość organizacji różnego rodzaju spotkań. Według Warsaw Destination Alliance cudzoziemcy najczęściej nie wiedzą jakimi możliwościami dysponuje stolica, choć infrastruktura hotelowo – konferencyjna Warszawy jest na poziomie europejskim. Co więcej, ceny w Warszawie są bardzo  konkurencyjne w porównaniu do Wiednia, Paryża czy Pragi.

Najnowszy spot promujący Warszawę przygotowany został przez stację BBC World. Z uwagi na dotychczasową współpracę i zaangażowanie stacji w promocję Warszawy, WDA nie wydało na realizację spotu ani złotówki. Stworzona przez specjalistów od marketingu destynacji reklama wychodzi poza standardy tego typu produkcji. Dzięki temu fundacja Warsaw Destination Alliance ma nadzieję zwrócić uwagę odbiorców na stolicę Polski i wyróżnić nasz przekaz od innych emitowanych w międzynarodowych mediach przez reklamujące się europejskie miasta.


Dzięki naszej długoletniej współpracy fundacja Warsaw Destination Alliance zaufała nam i pozwoliła stworzyć spot inny niż wszystkie tego typu. Z przyjemnością przedstawiamy niezwykłą reklamę miasta, która wykorzystując zabawną metaforę i szare manekiny, rezygnuje ze zwyczajowego, nudnego wyliczania dostępnych miejsc konferencyjnych. Uważam, że będzie to odważny krok, który opłaci się Warszawie – mówi Lissa Jones, BBC World Sales Manager, Central and Eastern Europe.

Podobnie, jak przypadku ostatniej kampanii promocyjnej Warszawy, spot reklamowy miasta emitowany w stacji BBC World otrzyma dodatkowe wsparcie w postaci reklamy prasowej
w International Herald Tribune – najpopularniejszym międzynarodowym dzienniku. IHT jest prestiżowym tytułem, który dociera do ponad pół miliona dobrze sytuowanych i wpływowych czytelników w całej Europie i Azji.

Dzięki najnowszej kampanii reklamowej Warszawy, Warsaw Destination Alliance liczy, iż do miasta będzie przyjeżdżać więcej turystów i uczestników konferencji niż do tej pory. Stolica, jako ekonomiczne centrum kraju, jest najczęściej odwiedzana w celach biznesowych. W 2005 roku przyjechało do Warszawy 2,3 mln gości. Fundacja wykorzystuje wzrastające zainteresowanie nowych krajów UE wizytami w Warszawie w interesach, podkreślając, że kongresy przynoszą korzyści różnym sektorom gospodarki takim jak m.in. transport, zakwaterowanie, wyżywienie, jak również przypominając o podatkach płaconych do kasy państwa.

Według Edyty Musielak Managera ds. Konferencji Warsaw Destination Alliance Warszawa jest jak na razie w stanie przyjąć spotkania do 3000 osób, natomiast ma doskonałą infrastrukturę do organizacji spotkań do 500 osób. Konkurenci Warszawy – stolice innych krajów Europy Środkowej i Wschodniej, które pretendują do bycia w centrum tej części Europy to Praga, Wiedeń i Budapeszt. Miasta te przyciągają dużo spotkań, ponieważ posiadają odpowiednie zaplecze konferencyjne, doceniają znaczenie tego sektora gospodarki i co więcej intensywnie promują się za granicą. Teraz pora na Warszawę!

Dlatego też w najnowszym spocie Warsaw Destination Alliance promującym stolicę Polski Europejczycy usłyszą:

Otwórz oczy na Warszawę!

Zobacz reklamę telewizyjną Warszawy

*Warsaw Destination Alliance to fundacja stworzona przez największe sieciowe hotele warszawskie: Hyatt Regency Warsaw, Holiday Inn Warszawa, InterContinental Warszawa, Le Regina, Le Royal Meridien Bristol, Marriott Warsaw, Radisson SAS Centrum Hotel, Hotel Rialto, Sheraton Warsaw Hotel & Towers, Sofitel Victoria, Residence St. Andrews Palace, The Westin Warsaw, Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre, Novotel Warszawa Centrum, Best Western Hotel Mazurkas, Polonia Palace Hotel. Tworzą ją również linie lotnicze, wypożyczalnie samochodów, restauracje, galerie, muzea oraz koncerny spożywcze. Działalność Fundacji została zainicjowana przez Alexa Kloszewskiego, byłego Dyrektora Generalnego hotelu InterContinental Warszawa oraz Gerda Bauera z hotelu Sheraton w Warszawie. Fundacja utrzymywana jest ze składek członkowskich, dobrowolnych opłat marketingowych na promocję Warszawy, darowizn, zbiórek, aukcji i imprez.


 Za informacje o nowej kampanii Warszawy dziękujemy Warsaw Destination Alliance. Informacje zamieszczone w tym miejscu pochodza z materiałów prasowych wydanych w związku z kampanią.
< Poprzedni   Następny >